maandag 4 februari 2013

A & R Loodgieter- en Onderhoudsbedrijf uit Rotterdam belazert de kluit

Op kerstavond, 24 december, werden wij geconfronteerd met een verstopping van onze keukenafvoer.

Wij belden een loodgietersbedrijf via het telefoonnummer 040- 7112573 en kregen contact met de loodgietercentrale waar wij onze klacht doorgaven en graag geholpen wilden worden.
Hier vernamen wij dat er tussen 21.00 en 21.30 iemand zou komen.
Onze verbazing was groot dat er geen Eindhovens bedrijf maar mensen van A en R Loodgieterbedrijf uit Rotterdam voor mijn deur stonden.

Nog groter was mijn verbazing dat er tevoren al werd gezegd wat het tarief zou zijn en dat er contant moest worden afgerekend en dat er geef factuur gestuurd zou worden. Er was op dat moment nog geen werkzaamheid verricht behalve het kijken in de kruipruimte. Ook nog geen idee wat de oorzaak van ons probleem was.

U, lezer, begrijpt dat wij ons voor het blok gezet voelden en gezien het probleem akkoord moesten gaan met een arbeidsloon per uur van €188 en €95 aan voorrijkosten plus daarbij de BTW ter hoogte van € 39,43, met als totaal € 342,43. Van tevoren was er door de centrale op geen enkele wijze iets aangegeven over de hoogte van de kosten. Alternatieven niet mogelijk.

Achteraf bekeken ben ik van mening dat het gedeclareerde en betaalde bedrag niet in verhouding staat tot de geleverde prestatie, nog geen 45 minuten werk, en daarom ben ik van mening dat er een aanpassing aan dit notabedrag dient plaats te vinden.
Er is naar mijn idee misbruik gemaakt van de situatie om een exorbitant hoog bedrag te vereisen en dat contant te laten afrekenen.

Dit bericht stuurde ik daags na Kerstmis naar dit bedrijf. Sinds die periode werd ik iedere keer met een ander smoesje afgehouden. Overleg met de leidinggevende, drukte, ziekte. Inhoudelijk werd er niet gereageerd. Ik vind dit een schandelijke situatie en kom tot geen andere conclusie dat dit malafide praktijken zijn.

1 opmerking:

  1. Bij een verbouwing had ook ik plotseling een loodgieter nodig en kwam eveneens terecht bij A en R. Fijn dat ze dezelfde dag nog konden komen – als je geen water hebt. Voorrijkosten € 68, wel een heel jaar geldig. Inmiddels had ik zelf een noodreparatie kunnen doen, dus we verzetten de afspraak naar de andere dag. Ik vroeg of het bedrijf normale loodgietsprijzen hanteerde en dat werd mondeling bevestigd. De andere dag werden de werkzaamheden – dit benadruk ik – netjes uitgevoerd. Ik moest echter € 95 per uur betalen, exclusief en voor een paar koperen buisjes € 130, wat ik weigerde, toen kon het ook voor € 80.
    Er kwam nog een 2e loodgieter, voor het werk volkomen overbodig, maar toch stonden zijn uren ook op de nota. Ik bood de heren nog een kop koffie aan, die, na omrekening zo’n € 25 per kopje bleken te kosten…
    Met dit bedrijf kun je beter niet in zee gaan – of je moet alles schiftelijk vastleggen. Ik was zo stom omdat niet te doen. Au!

    BeantwoordenVerwijderen